Doktorn och ryggen

Var ju till doktorn igår med min rygg. Det var ungefär som att besiktiga en Citroen. Finn fem fel...... suck.... Nåväl, läkaren var ju bra. En av de bättre jag träffat. Han sa att bäckenet var snett, ena benet var 1 cm kortare än det andra, att jag hade flera låsningar i ryggen, att ischiasnerven är rejält irriterad (jo tack det vet jag),  känsel och styrkebortfall i vänster fot....

Ja ja.... men jag fick 3 olika sorters medicin, muskelavslappnande och smärtstillande (in i dimman piller som jag säger). Sen ska jag till sjukgymnast och dra ut ryggen, kanske man blir några cm längre (och följaktigen lite smalare också.... ha ha ha). Hjälper inte detta ska jag på återbesök och fortsatt utredning med skiktröntgen. Doktorn trodde det var diskbråck i alla fall.

Så nu vet ni mitt hälsoläge. Men glad och tillfreds känner jag mig i alla fall. Finns dom som har det mycket värre. Så har jag en sån underbar sambo som hjälper mig hela tiden och aldrig gnäller han heller.....

Idag har jag jobbat hela dagen och mina in i dimman piller gör sig påmind så jag ska gå upp och vila en stund nu. Sambon snickrar fortfarande på nya hästen Indys box. Han är så duktig. På lördag ska vi åka och hämta henne. Det ska bli jättekul. Speciellt att se hur Grymling och Hero reagerar när dom får fint damsällskap i stallet och hagen.

I morgon har vi lucia på skolan. Det är "min" klass som har luciatåget i år och dom är suveränt duktiga!

Nu ska jag titta in i huvet en stund!

Tjillevippen!

Kommentarer
Postat av: Marie

Tänk öm du bir en flaggstång, fless!

Om man är söm sin bil så skulle dä innebära att ja har ett höl därbak :S

2008-12-11 @ 17:58:57
Postat av: Helén

Va har bilen ett höl därbak? Att du har ett får man ju hoppas.... annars vore dä problematiskt..... fless

2008-12-13 @ 15:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0