Dan före dan....

Det har varit lite mycket några dagar nu, därav inget bloggande. Men jag ska försöka skärpa mig. Lilla Julafton i lördags var jättemysigt och vi lyckades till och med placera vår kompis från Stockholm i kökssoffan. Den stackarn hade under natten blivit attackerad av Max som försökt stoppa tassen i munnen på honom. I vilket dunkelt syfte kan man undra. Ja med den katten vet man aldrig.

Igår hittade jag honom (Max alltså - inte Stockholmaren) springande runt i hallen med ett huvud i munnen. Ja som tur var så var det ett huvud från ett keramiktroll som stått på lillemans rum, men det såg ändå rätt hemskt ut. Jag misstänker starkt att lille Maxon tittat på Simon och Tomas på Tv när de hjälpte en äldre dam med hennes vardagsrum. Dom sa då att troll var "bad taste" så den kan vara därför Max tyckte sig behöva göra en insats.

Nåja... får i framtiden se till att utestänga katterna från rummet när jag ser mina heminredningsprogram så dom inte blir så där handgripliga i alla fall. Men det kan ju vara en Maxgrej bara. Han är ju lite speciell han. Just nu far han och syster Flisan fram som vettvillingar i hallen och jagar varandra. Fortfarande är jag mycket faschinerad av att julgranen står kvar..... Jo för i brist på ordentligt vardagsrum så står den bredvid pianot i hallen.


Fick mig berättat en mycket rolig historia igår. Den har sin upprinnelse i bloggar och att vissa människor inte förstått meningen med bloggandet. Vissa människor upprörs även så till den milda grad av andra människors bloggar och tror att man kan förbjuda dem att blogga.

I detta fallet var det en kille (jag säger inte vem - men några kanske har läst den).  Han belyste i sin blogg detta med särskrivningar i svenska språket när man ser det tryckt och skrivet och att innebörden kan bli en annan om man särskriver. Tex så skrev han följande:

"Om någon tex skriver i sin kontaktannons att han/hon är en "kort hårig sjuk sköterska" så tror jag inte många skulle bli intresserade, ja om man inte gillar små, ludna, sjukliga sköterskor förstås. Om personen däremot skrivit "korthårig sjuksköterska" kommer allt i en annan dager!

Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär".


Detta år ju en rätt oförarglig notering och den har en stor portion humor dessutom. Detta förstod emellertid inte denne bloggares närmast överordnade på arbetet, varpå hon stormar in fly förbannad på en annan kollegas arbetsrum ifrågasätter hur i heeeeela friden man kan få skriva på detta sätt. (Mig veterligt är hon ingen korthårig sjuksköterska - om hon är en kort hårig sjuk sköterska förtäljer inte historien... men man kan ju börja fundera).

Kollegan som besitter rummet hon stormar in i försöker förklara att det är ett skämt, och så försöker han även förklara det roliga i formuleringen, varpå den överordnade stormar ut och under lika högljudda proteseter förklarar att hon minsann tänker förbjuda detta högst puerila beteendet att skriva sådan skit! (Ni som sett Harry Potter och Fenixordern kommer kanske som jag osökt att tänka på tanten i de rosa dräkterna som jobbar på minesteriet men under detta läsår även på Hogwarts).

Hur som helst så slutar inte denna märkliga berättelse här utan den bloggande killen blir faktiskt inkallad på den överordnades kontor där han blir totalt utskälld för att han bloggar så barnsligt och att han genast bör upphöra med dessa barnsligheter.

Han får dock inte veta vad eller vilken av blogginläggen som retat gallfeber på damen. Det får han senare veta av han med kontoret där hon stormade in.

Kan nån fatta hur vissa är skapta? Som om hon skulle kunna förbjuda honom att skriva sånt. De flesta av oss kan ju se det humoristiska i detta, men kan nån förstå hur den överordnade tänkte?

Men hallå... det finns alltså människor som på något sätt gått igenom livet och ansetts normalbegåvade och kunnat sätta sig på en sån position och sedan tycka det är "normalt" att bete sig så här. Här kan man verkligen snacka pueril!

Suck!

Nä nu ska jag återgå till mina julförberedelser.

Ha en bra uppesittarkväll ikväll för det ska jag ha!

Kommentarer
Postat av: Vimmelmamman

Hej Hélen och tack

Kram vimmelmamman

2008-12-23 @ 11:35:23
URL: http://vimmelmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0