Söderut....

I dag far sambon och jag söderut... ja inte så långt som jag skulle önska kanske.... men ändå. Vi ska först mellanlanda en kortis i Bollnäs och hämta lite saker för vidare transport till Johanna i Vällingby.  När vi lämnat sakerna i Vällingby ska vi vidare till Bålsta och hämta upp två barn med hund och lasta i ytterligare prylar som ska transporteras hem till Målda. Grunden till lekstugan som  blev kvar sist bl a och ett hörnskåp som egentligen är mitt och som exet inte ville ha kvar.

I går lackade vi köksgolvet för sista gången. Det är så fint nu... ett hundraårigt golv med breda plank, vitlaserat coh lackat... riktigt snyggt!

Solen lyser härligt över Målda idag. Underbart för en beprövad kvinna utan torktumlare... nu kan jag tvätta :))

Alla fem katterna är ute och busar. Ja Zorro och Mimmi är väl på jakt men kattungarna busar under överinseende av stand in mamma Zelda. Jag ska fixa lite här hemma  nu innan sambon kommer och hämtar mig... han jobbar bara halv dag idag... så vi kan komma iväg i bra tid...

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0