Kablar

Idag har vi haft en fixardag hemma. Vi har storstädat, tvättat och så har sambon dragit kablar. Jag är en sån som inte gillar när sladdar går kors och tvärs och bildar små svårstädade härvor i hörnor och bakom möbler. Så då satte jag sambon i jobb med detta medans jag gick lös med städning. Sambon fick också i uppgift att göra tre obrukbara fönsterlampor fungerande igen, något som också blev mycket bra.  Så nu har vi hängt upp tre "nya" lampor, den ena i hallfönstret och de handra två i fönstren på Mattias rum. Snyggt blev det och snygg blev städningen också.

I går hade vi en riktigt rolig dag. Vi var med föreningen Föräldrakraft i Ovanåker på en teambuilding dag i Timsbo. Alla vi som har barn som börjar i åk 7 var inbjudna. Det var mycket värdefullt att få träffa fler föräldrar med barn i samma årskurs.

I morgon är det ny vecka igen. Då ska sambon på kurs i Alfta, enligt pappret han hade med sig hem så ska Styx också med på samma kurs. Så då kanske Calle kommer hem och säger täknisk i stället för teknisk (se tidigare blogg - Teknisk med Ä)

I övrigt hoppas jag att Saaben blir klar på verkstan. Den har stått där en vecka nu och det är lite joxigt med bara en bil när man bor på landet. Jag hoppas också att vi hittar, antingen ny duschvägg eller ett sätt att göra ren den vi har. Den har stått där sen förra ägaren bodde här och jag som är en sån städmoster gillar inte när det är svårstädade skrymslen på såna ställen...

Veckans tjat kommer förmodligen att bestå i följande fras: "Men Max......." För just nu är det mycket kattfostran må jag säga.... han är överallt och ingestans hela tiden. På köksbordet när vi ska äta, på skärbrädan när vi skär upp ingredienser till matlagning mm mm.... Dom stora katterna tittar storögt på.... Flisan gör också som Max men inte lika fort och lika ofta....

I dag har "gråkatten" passerat vår tomt.. Förmodligen utan att krocka med någon av våra katter för då hade det hörts... men jag tycker lite synd om honom. Tycker han ser gammal och tovig ut.... undrar om han bor nånstans... stackarn?

Kommentarer
Postat av: Klabbis

Ja dä ä jöbbit mä sladdar på gölve - speciellt när man har hunnar söm gnaver å gatter söm pisser.

Fast å annra sian söm dä gamla ordsspråket säger: "hellre en kabel på mattan än en Schnabel i muttan", uj va snuskit dä blev nu fless

2008-09-01 @ 08:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0