Smink

När jag möter min egen trötta nuna i spegeln varje morgon så är väl inte smink det första jag tänker på. Jag sminkar mig snabbt på mitt gamla vanliga sätt och tänker att "ja ja det får duga". 

När jag var tonåring däremot var smink ett hett ämne. Jag kunde sitta i timmar framför spegeln och öva mig på olika sminkningar. Jag hade tre olika ideal. Olivia Newton-John, prinsessan Caroline av Monaco och Cheryl Tiegs amerikansk modell och fashion designer. Den senare skrev en bok som hette, om jag minns rätt, "The way to natural beauty" och det har även varit mitt signum. 

Jag har alltid föredragit make-up som ser naturlig ut. Har svårt för pannkaksmakeup och hårt smink. Jag har istället varit noga med att rengöra och smörja in mitt ansikte, undvikit nikotin i alla dess former och druckit mycket vatten. Det känns som ännu viktigare med naturlig make-up när man inte längre är purung. 

Så här såg jag ut i lördags morse när jag var på väg till Kd’s riksting i Uppsala. Lite trött och med min gamla vanliga sminkning. Tror jag ska ta och förnya mig en aning. Men naturligt får det bli. 
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0