Vinst

Jag har vunnit biljetter till Brolles show på Göta Lejon! Så nu får Calle och jag ut på roligheter.

Kryssning

Har varit på en fantastiskt trevlig kryssning med mina nya kollegor. Vi har ätit god mat, pratat massor, dansat och sjungit karaoke tillsammans. En fantastiskt fin stämning har vi haft. Nu är jag trött så det blir att sova tidigt för mig ikväll. Skönt med en dags ledigt i morgon innan den nya arbetsveckan kör igång. Trivs jättebra på mitt nya jobb. Både med mina nya kollegor och med min nya klass. Här kommer bilder på dagens frukost, på en god hälsosmoothie (med ingefära, chili, apelsin och jordgubbar) och fina pelargoner på spa-avdelningen.

Hagaparken

I dag har vi haft en fin dag i Hagaparken med våra fyror.

Nu börjar det

Har jobbat i en vecka nu med uppstarts- och planeringsdagar. På den tid jag fått över har jag städat mitt nya klassrum grundligt och gjort iordning för morgondagen. Då börjar eleverna. 25 st åk 4. Här är lite bilder från mitt klassrum.

Blandade bilder

I söndags kom vi hem från vår härliga resa jag och yngsta dottern. I går började jag jobba på mitt nya jobb. Det är tvära kast mellan semester och vardag så det är tur att jag gillar båda delarna. Tänkte lägga ut lite blandade bilder från Montenegro här nu, eftersom det var lite svårt att ladda upp bilder till bloggen när vi var där

Skadarsjön med båt och bad

I dag gjorde vi en utflykt till Skadarsjön. Vi åkte med buss på slingriga vägar i bergen och sedan med båt på Skadarsjön. Vi stannade mitt på sjön och tog oss ett dopp. Vi stannade förbi en fin vinbutik med inhemska viner och åt en god trerättersmiddag på en restaurang efter vägen. Vi hade en fantastiskt kunnig inhemsk guide som berättade mycket om Montenegro och som dessutom talade mycket bra engelska. Väl hemma vid vårt hotell njöt vi av eftermiddagens solstrålar vid poolen.

Budva igår

i går åkte vi in till Budva och gick i de gamla stadsdelarna. Vi hittade en mysig strand där vi blev kvar resten av dagen.

Budva och måndag kväll

Två bilder har jag lyckats ladda ner. Den första är från vår promenad in till Budva och den andra från vår middag på stranden. Har vi tur kan det komma fler bilder. Vi får se.

Sol och bad

idag har vi legat vid poolen hela dagen. Vi har i stort sett haft poolen för oss själva också. Lunchen intogs på en kvartersrestaurang som serverar den underbaraste grekiska salladen. Snart ska vi gå ut och äta. Har försökt lägga ut bilder från när vi besökte Budva i går och middagen vi åt här i Sveti Stefan men det är så svårt att ladda upp dom bilderna. Fattar inte varför, men ska prova fler gånger.

Här kommer iallafall några av dagens bilder.