Röj röj

Ja inte raj, raj med Sigge Fürst i alla fall... utan röj röj har det varit hos oss idag, Kostaterat att ungdomar röjer på annat sätt än maken och jag. Vi har röjt i garaget idag. Tagit hand om resterande flyttprylar och kartonger som stod kvar sen flytten i november. Mycket skit finns det och vi har delat upp i tre högar. Spara, slänga och Erikshjälpen.
En släpvagn lär det bli på måndag, men vi ska fortsätta i morgon för än är minsann inte allt klart.

Jag har även gått igenom varenda litet plagg i Lillemans garderob och byrå och det som är urvuxet går till Erikshjälpen och så har jag listat sånt vi behöver köpa till honom. Det var en hel del det. Men jag tänker inte handla förrän han är med. För det är bättre han får välja sina kläder själv.

Dottern tog och röjde ut bland sina kläder för ett par veckor sedan hon, nu återstår min garderob - där det förvisso är påbörjat. Maken ska jag också se till att går igenom sitt.

Ska försöka få upp lite fler hyllor i garaget så inte golvet är belamrat i alla fall. Sen kan man om man vill få in bilen med... ha ha. Moppe och fyrhjuling ska också in. Funderar på om man ändå ska ta och köpa en friggebod till alla trädgårdsgrejor. Ni vet, gräsklippare, krukor, blomjord, redskap mm. Ja på vintern skulle trädgårdsmöblerna kunna stå där med. Idag står mycket i lekstugan på tomten. Men i vår ska jag inreda den till just lekstuga nu när jag fått barnbarn och allt. Kul för andra barn som också är och hälsar på.

Ja ja... nu ska maken snart på jobbet. Jag ska vila en stund, för jag ska försöka gå på "Minns du sången" ikväll på kyrkan.

Jag sov så dåligt i natt så lite vila gör mig nog gott.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Men du...undrar om inte raj raj med Sigge Fürst hade varit roligare :o)

Kram

2011-03-05 @ 15:56:27
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0