Mera trött

I natt har jag släppt in katter, i två omgångar. Mimmi, Zelda och Flisan gick ut i går kväll. Klockan fyra ville Mimmi in och stod utanför sovrumsfönstret och jamade. Jag lockade på de andra med, men det var ingen mer som dök upp. Inte förrän en timme senare när jag somnat så gott igen, då väcktes jag av att någon höll på dö utanför fönstret. Zeldas signal går inte att ta miste på. Hon tjuter som om hennes sista stund är kommen. Så skyndade mig släppa in henne också. Då blev Max glad. För Zelda är hans fjälla det och han var klok nog att hålla sig inne i natt. Max syster Flisan var också klok nog..... att hålla sig ute tills det verkligen var morgon och husse skulle ut med hundarna. Då kom hon in.

Så idag när jag kom hem från jobbet var jag så trött att jag gick raka spåret och lade mig och sov middag. Som den värsta tonåring. Men skönt var det... idag med. :)


Maken jobbar på bion hela kvällen och själv ska jag bara glo på Tv och slappa. I morgon ska mannen storstäda när jag är på jobbet och så ska vi åka och storhandla med så allt sånt är klart till helgen. I helgen är barnen här, de yngsta alltså. Sedan till veckan dyker det upp lite storbarn. Härligt det med.

Nä nu ska jag göra lite nytta. Såg att diskbänken behövde poleras och lite annat plock. :)

Må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0