Omsorg

Jag tycker det är ett så vackert ord. Det finns många mänskliga behov. Att känna omsorg är ett. Men även att ge omsorg till någon annan. Att ge och få. Vi är sociala individer och behöver kontakt med andra. Vi behöver känna närhet, värme och förståelse. Behoven kan te sig på olika sätt och vi behöver kanske alla olika mycket. I olika delar av livet kan väl också tilläggas, beroende på var vi befinner oss.

Det är ingen svaghet att vara liten och sårbar i vissa situationer. Det är en styrka. Det är inte alla som törs vara det. Jag har själv känt många gånger att jag är stark, fixar och klarar av det mesta, men ibland kan jag rasa ihop som ett litet korthus och bli ledsen och känna mig liten. Det är skönt att ha en omgivning som älskar och förstår en. Min underbara man, min bästa Lotta, söstra mi, som jag kan prata med allt om. Människor man både gråtit och skrattat ihop med. Vi är inte starkast i världen alla dagar. Det är skönt att veta att man själv också kan stå där och fånga upp andra som också behöver omsorg. För får man mycket har man mycket att ge och vice versa.

En annan av mina favoritlåtskrivare är Roland Utbult. Tänk vad många underbara sångtexter han har gett oss. Skickar en varm kram till alla läsare med denna sångtext.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0