Kloklippning

eller nglo-ngliffning som Marie och jag brukade säga. Det har varit en del av dagens aktiviteter idag. Jag och maken tog oss en tur till Maries föräldrar D och S idag för att ngliffa nglonen på lilla Candy

Här är en bild på vår hund Lizzie och hennes syster Candy. Rasen heter Malteser och de är från vår uppfödning på Månstrålens kennel. Bilden togs för ett par år sedan när vi var och hälsade på Marie i Örebro.

Lizzie var med idag och fick hälsa på sin syrra en stund.

Sedan var jag och maken in på ICA och handlade och när vi kom hem så körde maken igång en storstädning av husets samtliga golv. Själv dammade jag och plockade lite. Nu är maken på jobbet på biografen så vi ska äta middag "Barcelonesisk" tid idag. Men det går bra det med.

Har suttit och hämtat inredningsinpiration till kommande hall och vardagsrumsrenovering. Finns mycket spännande och fint att se på nätet. Lutar lite åt att hallen får bli ganska ljus och ren med bra förvaring. Vardagsrummet däremot är jag inte helt säker på än. Samtidigt som jag gillar det ljusa, så gillar jag även lite indisk/orientalisk stil. Vardagsrummet får gärna ha en varm inredningston. Så jag letar vidare så får vi se vad det blir sen.






Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, den där kudden i olika färger och glitter känns igen. Marie, Anna och jag köpte varsin lika dan i Turkiet efter ett glas vin i samband med en sen lunch. Vi tyckte att vi kommit över riktigt fint handarbete, men när vi kom hem till Sverige upptäckte vi att i princip likadana såldes på Lågprismagasinet för mindre än vad vi "duktigt" prutat oss till. Gissa om M va missnöjd :)

2011-02-16 @ 23:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0