Måla måla

Idag beslöt jag mig för att vitmåla grinden vi köpte på Erikshjälpen för 60 kr. Nu är den primad och strax ska jag stryka på 701an. Tyvärr måste vi hänga om den för det är bökigt att den går inåt mot trappen. Speciellt när man ska upp och måste ta ett kliv tillbaka i trappen för att kunna öppna. Men det är väl bara å göra det. Längtar för övrigt grymt efter de nya sovrumsdörrarna. Såna där gulaktiga trädörrar vi har nu ser bara smutsigt ut. Tacka vet jag vitt.

Dottern har åkt till Grängsbo för att hälsa på sin förra häst som bor hos hennes tremänning numera. Bonusdottern åkte till en kompis och maken meckar med bil och moppe idag. Finns en del meckande att göra. Två bilar, en moppe och en fyrhjuling. Så om nån råkar vara göralös å gillar att mecka så är det bara att komma. Jag lovar att bjuda på fika... gofika.

Tjo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0