Laga förfall...

eller vad det nu kallas, har jag just nu. Flytten har varit tuff och fortfarande är det sååå mycket kvar att göra. Det är tur att jag har en snäll och tålmodig make som jobbar järnet när jag själv har skröplig eländig rygg.

Man vill ju ha allt klart på eviga stuberten, men det är bara att skarva på tålamodet, som min morfar brukade säga.

Vi har i alla fall beställt tapeter, ska kolla hur dyrt det är att få skåpluckorna lackade. Skulle ju vara skönt om maken inte behöver måla dom också. Tycker det räcker att tapetsera och skruva upp allt jox som man måste för hans del.

MEN vad skönt det ska bli när allt blir klart. Då kan jag lägga mig på operationsbordet i lugn och ro sen... hmmm nä bir väl att oroa sig lite för det också...

Ha en underbar kväll i höstmörkret. Tänd lite ljus och mys!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Så ni är på plats nu. Men ha inte så himla bråttom med allt. Jag har inte ens fått upp tavlorna än, men det kan ju bero på att det inte är någon (maken) som har målat taket och väggarna. Man får ha tålamod. Men jag säger som min gamla pappa, "ska det ske, så ska det ske härt tvärt". Tålamod, vad är det?

Kram

2010-11-03 @ 15:46:58
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0