Badrum

Nu är alla saker flyttade från Målda och till vårt nya hus. Mannen har kört otaliga vändor med släpvagn och stuvat och fixat så allt skule få plats. Så nu återstår att få vissa av de instuvade sakerna på plats. Bl a ska vi försöka installera de nya handfaten i helgen och ta bort ett gammalt handfat och en bidé. Ska bli härligt att få två stora handfat med bra uppställningsytor emellan. Ny spegel och lite ny förvaring blir det också. När jag skriver ny så är det inköpt på blocket jag menar. Jag är faktiskt fena på att hitta bra och billiga grejor där. Skulle inte funka om man skulle köpa allting nytt hela tiden.

Sedan ska vi ta itu med köket. Där är grå/vit randiga tapeter inköpta och så ska skåpluckorna målas och knoppar bytas ut och sen är det halltaket som ska vitmålas.

Efter jul ska fulfurun i gillestugan målas vit och så ska hall, vardagsrum, gillestuga, lekrum och gästrum tapetseras och målas. Men det får ta den tid det tar. Känns inte jätteakut.

Vi trivs SÅ bra här och njuter för varje dag. Även om det varit mycket jobb så har det varit värt allt! Det kommer bilder så småningom, jag är bara så dålig på att få ändan ur vagnen och knäppa kort... men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Ha en bra dag allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0