Förberedelser

Här hemma förbereder vi dotterns konfirmation på söndag som om det vore värsta prinsessbröllopet. Men kul ska det bli och vi passar samtidigt på att slutföra lite renoveringprojekt. Skönt att få det gjort. Hoppas bara golvläggaren hinner hit och lägga in det nya hallgolvet.

Min älskade man är flitig han. Idag har han målat färdigt taket i övre hallen. Nu är det vitt och fint i stället för smutsgult som tidigare. Listerna är också målade och i veckan som kommer ska han tapetsera trappen. Något som jag ser fram emot är när han ska slita bort den gamla fula plastmattan i trappen. Undrar om det är användbart trä därunder? Det skulle ju vara hur snyggt som helst. Är det inte det så kommer golvläggaren att lägga samma matta i trappen som i hallen nere.

Jag står och velar över parkettgolvet i den övre hallen. Inte är det snyggt heller men det är helt och jag funderar helt enkelt på att måla det. Någon som har erfarenhet av detta? De gamla trägolven vi fann under plastmattorna i vardagsrum och sovrum blev ju kanonfina med vit golvfärg på....

Så återstår den ständiga visan om badrummen då och när hantverkarna har tid att komma och fixa. Maken får väl ringa och tjata lite... det brukar funka.

Konfirmationen ja... det blir en härlig tilldragelse. Släkt och vänner kommer och efter cermonin ska vi ha en mysig och välsmakande buffé här hemma på Målda Gård! Hoppas på fint väder så vi kan sitta ute i den vackra miljön som verkligen visar sig från sin vackra sida denna tiden på året. Blir nog runt 20 personer..   minst. :)

Nu ska jag sluta för nu e de pizzatime.... jo vi är ju rätt Barcelonesiska i denna familjen när det gäller måltider... myspys med man och barn.

Ha en bra vecka alla vänner!
Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0