Kläder och skor

Handla kläder brukar ju vara jättekul. Dock inte när man ska handla kläder att ha på sin bästa väns begravning. Det skulle inte vara begravning!! Det skulle vara bröllop eller nåt kul. För man ska inte dö när man är 47!! Jag blir alldeles vanmäktig när jag tänker på det!!!

Nu är det som det är och det är bara att finna sig fast man helst av allt vill skrika!

Jag fick tag på en kahkifärgad kjol, en beige blus och en vit blus. Köpte lite passande smycken och även ett par bruna sandaletter med kilklack. Jag är tacksam att vi slipper ha svarta kläder.

Har övat lite på sångerna. Underbara Lotta har pratat med pianisten som ska spela åt oss. Själv går jag runt i ett vaacum...

Längtar att detta ska vara över.... längtar till Öland!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Usch, tänkte ge mig ut i helgen. Har svårt att bestämma mig för om jag ska ta något som är passande för tillfället, någon som Marie skulle tycka är snyggt eller något mitt emellan. (Hon försökte alltid få mig att köpa massa mönstrade saker i grälla färger.) Det lutar åt någon mitt emellan. Men det känns verkligen inte som någon särskilt kul shopping :S



2010-06-09 @ 20:53:11
Postat av: Ulla

Visst är det tungt när livet tas ifrån så unga människor?

Min far dog när han var 47 år...och nu när man själv till och med är äldre...inser man hur ung han i själva verket var.

Men för att orka...plockar man fram alla ljusa minnen, glada skratt och all värme...visst läker tiden vissa sår..men några kommer alltid att bestå.

När du kommer på dig att le över något skämt eller upplevelse ni delat, så vet du att hon alltid finns mycket nära dig...

Kramar från mig

2010-06-10 @ 15:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0