Rätt kost

Ja detta med kosten är intressant, i synnerhet när det gäller viktminskning. I flera tv program (bl a Efter 10 med Malou) har jag sett olika testpersoner köra olika dieter, vilket varit mycket intressant.

Själv försöker jag väl längs nån gyllene medelväg. Jag brukar börja min morgon med ett ägg och en proviva. Ja och kaffe förstås. En kopp per dag räcker för att hålla huvudvärken borta. En Cambridgesoppa blir det lite senare. Vanilj är den enda smak jag just nu kan ta... man blir ju lätt less på smakerna.

Försöker dricka så mycket jag kan också. Min middag består av mat. Ibland äter jag som övriga familjen, speciellt på helgen. För det mesta blir det fisk, kyckling eller nåt annat magert kött tillsammans med en massa grönsaker. Ibland i form av sallad (då oftast med tonfisk eller räkor) eller nån varm mat. I går blev det fiskgratäng med rödlök och tomat samt varma minimorötter, jättegott! Försöker alltså undvika för mycket kolhydrater. Jag undviker också alla former av light produkter. Konstgort socker använder jag inte alls.

Så sakta men säkert så ser jag resultat på vågen. Har hittills gått ner drygt 5 kilo och midjan har minskat med hela 10 cm. Där känner jag den största skillnaden.

Jag kämpar vidare... tycker det går ganska lätt. Så får kilona sakta men säkert släppa sitt grepp om min kropp. Jag hoppas ju få bukt med min rygg och värken så jag kan promenera och bränna lite kalorier på motion också.

Men fram till dess får detta bli min melodi.

Kommentarer
Postat av: Helena

Skönt när man hittar sin egen väg till viktminskning, för det är ju så viktigt att man trivs under tiden, annars är det lätt att man ger upp. Önskar dig en trevlig helg!

2010-02-26 @ 11:27:47
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/
Postat av: Nisse

Jasså du tror att att du en designer. Jag vet att du inte är det. Du är sjukskriven. Jag undrar vad Färsäkringskassan, tycker om att du driver en kennel samt har massor utav djur på erat torp. Om man inte kan jobba då kan man inte göra så mycket annat heller. Mvh Nisse

2010-05-09 @ 17:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0