Soft

Idag har varit en riktigt soft dag. Ja vad gör man när ryggen inte riktigt är med på noterna. Åkte ju bil igår ner till Bålsta för att uppvakta min äldsta dotter som fyller 26 år idag och gosa med barnbarnet. Hur mysigt som helst, men ryggen gjorde så ont igår kväll att jag fick ta ett hett bad och en Tramadol för att kunna sova. Följden av detta är att jag är trött hela dagen efter, plus att ryggen värkt och benen domnat från och till idag så därför har jag bara tagit det lugnt. Sovit middag ett par gånger också. Usch man blir trött av att ha ont. Min underbara man handlade på vägen hem och jag beställde grillad kyckling till middag. Maken och dottern åt med potatissallad och själv fick jag middagen serverad i sängen. Jag valde kyckling med keso, avocado och tomat serverad på dinkelbröd. Jättegott och nyttigt. Har även lyxat dagen med proviva och en färskpressad morotsjuice. Det är så att jag låter som min idol, Maria Montazami efter det... MUMS!

I morgon hoppas jag att jag mår bättre så jag kan vara uppe lite mera. Men jag har fyllt kyl och skafferi med god och mat som varvas med Cambridge påsar. Dvs alla måltider utom en byter jag ut mot Cambridge. Måltiden kommer att bestå av nåt magert kött på dinkelbröd och lite goda grönsaker. Så en proviva och en morotsjuice per dag så känns det lite lyxigt. Det är min filosofi just nu.

Julen tycker jag inte är så svår eftersom det jag tycker är godast på julbordet är sill, lax och skinka och kokt potatis till. Ja lite annat smått och gott med men visst kan man äta nyttigt och gott även fast det är jul. Tror det är godiset som är farligast jag och mängden mat möjligen. Men jag ska försöka vara hyfsat duktig i alla fall.

Brukar ni kolla på Böda camping på Tv? Det gör jag ibland när det inte finns nåt annat att se. För varje gång jag ser det är jag tacksam att jag campar på Löttorp och inte på Böda. Kära nån vilka udda människor som verkar samlas där.

De två loppisdamerna tycker jag är kul. Den ena både ser och låter som en förklädd man och jag är SÅ nyfiken om hur det verkligen är med den saken.

Nån som vet?  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0