Ymse

Ja det blir nog lite av varje i den här bloggen. Jag har lite svårt att kategorisera mina bloggar pga de handlar om just ymsenahanna - lite av varje.

Just nu sitter jag med min morgonkopp kaffe och tittar på när Max jagar Flisan över köksgolvet och ut i hallen i sina försök att "bita upp" henne. Men när dom kommer tillbaka så är det Flisan som jagar Max. Fram och tillbaka, så där håller dom på. Så nu ligger köksmattorna i en enda "pylsa" och tidningen som låg på köksbordet seglade vackert ner på golvet när Max for upp på bordet och ner igen på andra sidan. Flisan valde att springa under bordet hon och fångade elegant Max när han damp ner på andra sidan. Efter 5 minuters racande så tröttnade dom och gick och åt lite kattmat istället. Misstänker att dom somnar och sover lite förmiddag nu. Min farfar brukade säga om folk som hade det bra och inte behövde slita att dom hade "dagar som en katta". Vi som har katter förstår det uttrycket mer än väl. Dom gör precis vad som faller dom in. Äter, sover och busar i den ordning och utsträckning som passar dom.

Sambon är på antställningsintervju idag. Jo för har man projektanställning så gäller det att ligga i så man har något nytt jobb när projektet går ut. Skulle vara bra om han fick det, för det är på heltid och förmodligen bättre lön än det han har nu.

Ikväll ska dottern ta med nya ponnyn Indy till ridskolan på lektion. Hon var i alla fall bättre att lasta än våra andra kusar och jag hoppas det håller i sig. Sen ska vi hämta spån också. Har fått tag på några billiga säckar när vi annonserat.

Lovade ju en bild på Indy också och här kommer den.



Är hon inte söt? Dottern tog kortet från hästryggen.

Nej nu ska jag gå ner i tvättstugan och köra ett race där jag också så det blir nåt gjort idag. Sen ska jag vila min rygg.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Marie

Mä! Du får fäll gära en kategori söm heter ymsenahannan, dä har ja gjorst, fless!

2008-12-18 @ 09:26:17
Postat av: Solina

Hej :)

Jag har en veckans fråga i bloggen och jag skulle gärna vilja veta din åsikt.



- Vad tycker du om Blondinbella's tv-show?

2008-12-18 @ 14:16:17
URL: http://solinaa.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

Katter alltså... aristokrater kallade jag mina katter... eller ja, aristrok(r)atter... gör allt som behagar dem, men samtidigt fina i kanten... katter alltså ;.)

2008-12-19 @ 09:21:57
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: SENSUELLT

fin totto :)

2008-12-20 @ 13:57:26
URL: http://sensuellt.blogg.se/
Postat av: Melody

söt häst/ponny/eller vad det nu kallas, haha ;)

2008-12-20 @ 15:48:26
URL: http://melodyohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0