Att betala räkningar med två kattungar i närheten...

I dag har jag gjort nåt mycket dumt! Jag har ägnat mig åt pappersarbete vid köksbordet med två busiga kattungar till "hjälp".  Max och Flisan tyckte det här var en en rolig lek. När jag sorterat alla papper i fina högar på bordet kom det två kattungar farande från varsitt håll och fick bordet att bli mycket rent och pappersfritt.

Inte nog med detta. I morse när jag åt frukost fick jag äta kräm och mjölk ur samma skål som de små ligisterna. MIN skål... inte deras - men det struntade dom fullständigt i.... allt ditt är vårt sa dom.

Igår satt sambon och rensade svamp med glasögonen i pannan och Max på axeln. Käpprak satt Max på Calles axel och studerade noga vad han gjorde. Det såg så kul ut och jag tyckte verkligen det var synd att jag inte fick en bild på det. Men det kommer nog fler tillfällen, för husses axel är favoritplatsen för Max.

De har en annan sport också som de gärna ägnar sig åt... att gå över eller sätta sig på tangentbordet. Så det gäller att passa på att skriva medan de sover.

Idag åt barnen och jag korvgryta till lunch. Alla 5 katterna fick en varsin korvbit. Gissa vilka som åt upp först?!?! Jo dom med små munnar och mjölktänder..... helt otroligt. Just nu diskar Max min tallrik och Flisan mitt mjölkglas....

Kattmaten går an, men människomaten är mycket godare.....

Zorro och Zelda har vant sig vid dom, men Mimmi tycker fortfarande att dom är ett äckligt påfund och fräser om dom kommer för nära... men dom kan fräsa tillbaks dom små rackarna...

Men Mimmi fräste i 3 dagar åt Zorro och Zelda när dom var nya i februari, men det gick över - så det lär ju det här också göra. Max är dessutom en riktig Mimmikopia. Tur han har vita tassar så man kan se skillnad på dem sen. Flisan är en fin liten fröken, precis som Zelda.

En helt bedårande kattflock har vi här på Målda Gård och så småningom ska även de små kattbebbarna få gå ut och jaga möss. Max försökte smita redan idag, men fångades snabbt in av Mattias. De ser ju när stora katterna går ut och tycker det är orättvist.

Nu sitter de och tvättar sina pälsar och ser rätt trötta ut... kanske dom sover en stund sen... man kan ju hoppas ;))

Kommentarer
Postat av: Marie

Inte bara kattungar som går på tangentbord; jag har ibland 8 kilo Baffi travandes över mitt! Då brukar det bli konstiga tecken eftersom hans jätte-tassar trycker ner minst 4 tangenter samtidigt :)

2008-08-05 @ 10:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0