Musiken

Musik betyder mycket för mig. I olika situationer i livet har jag ofta hämtat såväl tröst som inspiration i sång och musik.
När vi i går möttes av en stor motgång och besvikelse har jag hämtat styrka ur en sång som jag förknippar med Einar Ekberg:

"Var ej försagd sade Herren till Josua. Gå över floden så skummande bred. Hotar än Jordan att vägen helt spärra av, delar sig vattnet när Herren är med.

Refräng: Spärras Din väg utav hinder så väldiga och utav berg som där skyhöga stå. Räkna med Gud ty han gör det omöjliga. Han gör vad människor icke förmå.

Seger ej vinnes förutan båd kamp och strid. Jerikos murar så mäktiga stå. Herren sitt löfte dock trogen förblir alltid. Trons folk får murar att falla också.

Gud är densamme, Hans ord går att lita på. Han genom hindren kan bana en stig. Han kan förändra förhållanden likaså. Bryta det motstånd som reses mot Dig.

Spärras Din väg utav hinder så väldiga och utav berg som där skyhöga stå. Räkna med Gud ty han gör det omöjliga. Han gör vad människor icke förmå."

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0