Påsk

Nu är det påskledigt i fyra dagar. Åh vad härligt med några dagars sammanhängande ledighet. Jag har ju inget påsklov eftersom jag har fritidspedagogtjänst och inte lärartjänst. Det gör i och för sig inte så mycket eftersom jag trivs så bra på mitt jobb och att jobba på loven är rätt mysigt.

Idag har jag jobbat för två, bokstavligt talat, eftersom jag tog timmar för en kollega som ville vara ledig. Så när jag slutade idag så kom maken och hämtade mig och så åkte vi till Bollnäs och handlade. Har köpt mat så kylen bågnar. Vi ska ha familjemiddag här hemma på lördag och fira min far som fyller år. Maken planerar en massa god mat.

Mr Carl handlade mat och jag handlade "lull-lull" som han kallar pynt, min kärlek. Lite dukar, ljus, en pläd (som han hävdar vi har alldeles för många av - men inte kan man få för många plädar heller :)) Jag vill ha i många färger så jag kan byta efter färgtema :))

Blommor naturligvis... tulpaner.... påskliljor tete-a-tete att ha ute mm.

När vi kom hem sen så var det städat i hela huset och doftade så gott. Maken hade städat när jag var på jobbet så det var så härligt att komma hem.

I morgon ska jag forsätta mitt pyntande så då kan det dyka upp en och annan bild också. Jag är inte sådär jätteförtjust i påskpynt, tycker det är lite "bjäfsigt", hade faktiskt hoppats på att hitta vita påskfjädrar, men utan resultat. Så tillsvidare får det bli gula, men vem vet.... jag kanske hittar sen.

Sen börjar vi ladda upp för nästa etapp i målning och tapetsering av huset. Men det får bli efter påsk... Jag och syster har bytt överblivna tapeter med varandra så jag har lite spännande planer för gästrum och förråd i källaren. Sen har jag kommit på riktigt kul inredningsidéer för gästtoaletten nere. Man kan ju gå loss lite mer där än i vanliga badrummet. Men mer om detta en annan gång.

Nu ska jag mysa ner mig i soffan en stund. Maken jobbar på bion, sonen är med kompisar och dottern sitter på bussen på väg hem. Är väl hemma om en dryg timme. Härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0