Vådan av klippövningar

Idag har jag tillverkat lite inplastade matematikspel till min klass. Detta har inneburit en del klippande som i sin tur resulterat i en grymt öm höger handled. Så jag får väl försöka ta det lite lugnt med den så är det nog ingen fara. Brukar ju gå över snabbt sånt där.

Ja renoveringen av vår gillestuga går framåt och för varje dag när jag kommer hem ifrån jobbet har min älskade man gjort en massa nya saker där. Idag blev som ni såg i tidigare inlägg dator- och tv-hörna tapetserade. Den vita tapeten kommer upp om någon dag för hela ena väggen där den ska sitta måste spacklas pga grymt jobbiga äldre tapeter som är lögn att få bort ordentligt. Så det är nog bäst att spacka alltihop för att få en jämn fin yta.
Vill önska er alla en fin kväll och en underbar morgondag. Skriv gärna en tacksamhetsdagbok, för nog finns det något fint i varje dag. Samtalade lite om detta med min man i eftermiddags. Detta att kunna känna tacksamhet i livets alla förhållanden. Det är såklart inte alltid det funkar, alla har väl sina dippar ibland, men visst är det så att olika människor tacklar samma sorts motgångar på olika sätt, beroende på den person vi är och den livssyn vi har.
Det är ju trots allt bara vi själva som kan förändra vårt eget synsätt. Paulus skriver i 1 Tess 5:18: "Tacka Gud under alla livets förhållanden". Det kan vara en målsättning att jobba för i alla fall.

Underbara Guy Penrod sjunger: "I try to be more like you Lord, But most days I know I ain’t I’m somewhere between Jesus and John Wayne".


Ingen är perfekt men försöka kan man alltid göra, för nog är jag heller i närheten av en optimist än en pessimist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0