Söndag

I dag hade jag tänkt klippa våra tesrar. De börjar bli så långhåriga och det kan vara bra att göra detta innan värsta kylan kommer. I och för sig har de ju sina polotröjor, både Lizzie och Loulou men det är nog dags nu ändå.
Bada ska de få göra hela högen med. Ja inte mamma Dolly för hon badade ju förra veckan, men de andra. Just nu sover alla tre lyckligt oventande i vår säng.
Sen blir det lite städ och tvätt och lite fixande i gillestugan. I går blev all tapetsering klar och alla lister med. Nu är det bara dörrarna som ska målas, sen tänkte jag rolla väggarna på gästtoaletten också. För den är svamptrycksmålad i bästa 80-tals stil. Så tills jag får några bättre idéer så får väggarna vara helvita där inne.
Såg fina mattor på Rusta igår så det ska jag köpa så snart ekonomin tillåter. Datorn ska kopplas in och sladdar ska dras snyggt. Det blir makens jobb det.
Vi köpte i alla fall 3 tavellister som ska vitmålas och upp. Så köpte jag två snygga kuddar som matchar den turkosa tapeten så då får de ligga i den soffa som står i den hörnan. En snygg pläd i liknande färg hittade jag på Jysk för 30 kr odh två turkosa korgar som sitter i fönstret så länge. Någon slags smart förvaring för skrivare och scanner samt för dvd filmerna ska vi klura ut.
Valparna växer och frodas och än är inte lilla fina Armani bokad. :)
Trevlig söndag hörrni! Kanske slänger jag in lite bilder senare idag.
Huj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0