Mera huslig

Tog mig i kragen och plockade upp all fallfrukt under vårt äppelträd samt en del från trädet också. Sedan skalade jag och kärnade ur och la alltihop i en stor kastrull tillsammans med syltsocker och gjorde världens godaste äppelsylt. Jättemumsigt att ha på gröt, yoghurt eller något annat. Känner mig nöjd med mig själv.

Vi ska försöka ta reda på så mycket av äpplena vi kan i helgen. Äppelkräm, äppelpaj och lite annat gott får det bli. En omgång sylt till har jag också tänkt, men måste köpa mer syltsocker först bara.

Men vi ska inte bara stå i köket den här helgen. I morgon ska vi åka och köpa nya vita innerdörrar till övervåningen i vårt hus. Så det blir säkert en massa pysslande med att få det på plats sedan. Å vad skönt det ska bli att få bort dom trägula dörrarna vi har idag.

Sen hoppas jag förstås att Dolly ska ta sitt förnuft tillfånga och se till att valpa i helgen med.

I kväll kommer dottern hem så då lär Dolly bli jätteglad. Matte är nummer 1 för henne, även om det för den delen duger med oss andra med.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0