Som ett vintervykort

såg det ut utanför köksfönstret i dag. Satt och såg på alla som åkte längdskidor på gärdena när jag intog mitt förmiddagskaffe. Själv får jag försöka hålla mig lite lugn idag. En promenad ska det bli,men sedan rätt lugnt. Har mera ont i dag. Precis som sjukgymnasten berättade så är vissa dagar jättebra medan andra gör mera ont. Men så får det vara. Det är i alla fall bättre än innan.

I morgon åker yngsta dottern till London tillsammans med sina bonussystrar. Dom är så gulliga som åker tillsammans så här. Det är första gången dottern åker utomlands utan föräldrar så det blir nog väldigt spännande för henne, och för hennes mamma kan jag tillägga. Passade på att ge alla förmaningar igår när jag färgade håret på henne. För då satt hon där hon satt så att säga he he he... Nejdå hon är så duktig så det kommer att gå bra det här.

Hon har sparat till resa och fickpengar själv. Det tycker jag är bra gjort av en 15 årig tjej. Som tur är har det nyss varit jul och hon har kunnat lägga undan julklappspengar också. Så har hon gjort lite ärenden hemma och tjänat pengar med.

Hoppas dom får en riktigt kul och minnesvärd resa och att vädret blir bra.

Maken skjutsar ner henne till Arlanda i morgon bitti, för jag litar inte riktigt på SJ. Nån som gör det idag?

Sedan ska förhoppningsvis Audin säljas, den står redan i Uppsala så vi hoppas hitta nån hugad bilhandlare som vill ha den till ett hyfsat pris. Maken har det i uppdrag i morgon.

Tycker det är onödigt med två bilar när bara en används. Får kika på en "ny" senare om det visar sig att vi behöver. Men just nu så känns det lite slösaktigt.

Själv har jag ägnat förmiddagen åt att leta upp alla gamla mobiltelefoner som ingen använder och som bara ligger och tar plats. Har hittat en affär på Götgatan i Sthlm som köper gamla och skadade mobiler. Kanske man kan få nån liten slant för dem.

Jag tror det är för att solen skiner som jag blir på sånt där "vårstädarhumör". Men jag vill få undan sånt vi inte använder. Så detta är nog bara början.

Gardiner har jag däremot inte hittat några. Får nog vänta tills jag blir så pass att jag orkar springa i affärer. Då ska jag minsann ut och leta. Tapet till hallen däremot är jag ganska klar över. Nåt ljust eller vitt med lite svagt mönstrad glans blir det där. Men åååå vad jag längtar till tak och spalje blir vitt.

Men som sagt, ingen brådska. Vi tar en sak i taget. Nu ska jag ta en liten promenad sen vila. Jo för så ser det ut när ryggen är arg på kirurg Frost.

Tjing so long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0