Min släkt

Har hittat lite fina bilder på min släkt. Först kommer en bild på min farmor Helga och farfar Embret. Det är paret till höger på bilden. Till vänster står farmors föräldrar Lill-Per, som kommer från Sörmarkstorp, Östmark i Värmland och hans fru Anna-Brita. Barnen är fr v min farbror Hans, min faster Hilma (Berbres) och min farbror Helmer som sitter i farmors knä. Visst är dom fina! 


Sedan hittade jag även en bild på morfars föräldrar, Per (Espespellas Pelle) och Marta tillsammans med de barn som var födda då. Edvin, Berta, morfar Algot och Ester. 
Morfar är den minste killen på Pelles knä. 

Här är en bild enbart på barnen. 

En bild på Pelle och Edvin. 

Och en bild  Pelle och Marta som äldre. 


Sen vill jag visa en bild på min mormors vackra mamma Matilda, som tyvärr dog i Spanska sjukan 1918. Då var mormor bara 9 år. Matilda är damen till höger i bild. 


Sist med inte minst en bild på mormor när hon var liten. Tycker mitt barnbarn är så lik mormor på den här bilden. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0