Grönt är skönt

Idag har vi städat och tvättat. Gardiner har bytts i alla rum och färgtema har ändrats. I köket vilar en skir vårgrön stämning. 

Gardin och duk kommer från Hemtex. Köpt på tokrea i början av året. Köksbordet är köpt för ett par hundra på annons. Stolarna på kortsidorna är från min pappas föräldrahem. 

Stolarna på långsidan är Edsbyverkens Fanett, gjorda med en teknik som mina äldsta barns farfar uppfunnit. Dessa stolar har jag köpt för en hundring och fått dem omålade av en duktig målare för en liten peng. 

Kökssoffan var min mormors. Taklampan är från Ikea och fönsterlampan köpt på Rusta för 29 kr. Heminredning är kul och behöver inte vara dyrt om man handlar på rea, annons och lär sig ta vara på saker andra kasserat. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0