Helgamäss

Idag är det alla helgons dag, allhelgonahelgen. Min syster och jag tog med oss mamma och pappa och tände ljus på våra käras gravar. De som vi minns med värme men som nått målet, himlen. 
Först åkte vi till Öjung. Där har min farfar och farmor sin grav. 





 
Farmors mamma Anna-Brita och min faster Hedvig har samma grav. 

Även farfars mamma Christinas grav besökte vi. 


Gammelfarfar Hans (han som kom från Norge) gravsten var borttagen. Måste ta reda på varför. Men Hans bror Johan hittade vi. 

Sedan åkte vi till Ovanåkers kyrka. Där jag först tände ljus i minneslunden för Marie. 



Minneslunden



Maries ljus


Sedan gick vi till mormor och morfars grav. 

Och morbror Hasses grav. 

Den här helgen betyder mycket för mig. Minnena av alla kära som inte finns med oss längre. Jag tycker det är synd att den förstörs av det där Halloweenbjäfset. Jag tänder hellre ljus och minns de mina. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0