Vardagsrummet

Nu har vi målat klart i vardagsrummet. Färgerna är glittering grey på fondväggen, stockholmsvitt på övriga väggar och snickerierna är målade med Alcros 701a. 

Gardinerna, som jag köpt på Jotex, är på plats men med provisoriska gardinstänger. Ska köpa vita sen. Har även skruvat upp hyllan ovanför tvn (hylla och tvbänk är ikeas bestå/burs som jag köpt på annons för tillsammans 800 kr, tror de skulle gå på drygt 3000 kr om man köpte dem nya) och fått upp en stor del av våra böcker. 

Det som återstår att göra är lite inköp. Ytterligare en bokhylla behöver vi samt nåt extra hyllplan. Vi ska köpa an snygg lampa att ha på pianot och så ska några fotohyllor upp. Vi letar efter en stor snygg tavla att ha ovanför soffan och så är fönsterlampan jag beställt på väg. Jag tror den blir klockren på sin plats i fönstret. 

Här kommer lite bilder hur det ser ut just nu. Har fått ställa upp lite grejer ovanpå bokhyllan pga platsbrist men de ska bort sen när de fått sin egen plats. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0