Sånger

Ja jag och mina sånger. Har väl vid det här laget skrivit otaliga inlägg om hur sångtexter hjälpt mig.

Jag och min man stod i tisdags inför ett viktigt beslut i våra liv.
Vi riskerade bostadslöshet då vårt andrahandsboende sas upp efter bara några veckors boende där.

Vi hittade en liten lägenhet, en trea som vi gärna ville köpa. Men banken ville inte hjälpa oss. Ni vet det där med kontantinsats etc och bankernas stränga regler.

Dock fick vi till slut lån men till hög ränta. Ja vi visste att vi skulle klara det men att det skulle bli tufft.

Vi var verkligen i "valet och kvalet" om vi skulle tacka ja. Kontrakt skulle skrivas samma dag. Jag gick in på toa och grät och bad till Gud. Jag sa: "Vi kan inte vara utan tak över huvudet, det vet du. Nu har vi hittat den här lägenheten och den känns rätt - nu lägger jag detta i dina armar, nu får du hjälpa oss". Så åkte maken och jag till Uppsala för att skriva köpekontrakt. I bilen kom jag att tänka på en strof ur en sång som jag tror Juno Larsson i Edsbyn skrivit. Sången heter "Han allmakts Gud är". Strofen som jag tänkte på var: "gå framåt i tro Gud hindren förgör".

Jag skickade då två mail. Ett till den bank där jag är kund idag och ett till en annan bank. Jag bad återigen om att få låna till kontantinsats i alla fall. Blankt nej från min bank. I dag, två dagar senare, ringer den andra banken upp mig och svarar att man lånar mig till kontantinsatsen och vips blir vår boendekostnad lite drägligare.

I morgon skulle vi skrivit på båda lånen. Då hade det varit försent. Nu kom hjälpen i rätt tid. Gott är det att ha en "Allmaktsgud" vid sin sida. Änglar kan jobba på bank har jag också lärt mig.
Tack Gud och tack till alla som ber för oss. Jag vet att ni är många.

May you all be blessed!


Kommentarer
Postat av: Monica Newman

Visst är Gud otrolig. Han finns alltid där. Är så glad för din skull...grattis o lycka till i er nya bostad. Kram på dej

2013-05-21 @ 08:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0