Intensivt

Det här är väl den mest intensiva tiden för oss lärare. Bedömningar, omdömen utvecklingssamtal, nationella prov you name it. Ja "hä går int å förklara för dä som int bigrip". Man måste nog vara lärare för att fatta det fullt ut. Sommarlovet behövs verkligen för att ladda batterierna.

Att tro att man som lärare ska orka jobba extra på sommarlovet är fullständigt idiotiskt. Man behöver varenda ledig dag!

Att man blir äldre känns också. Man är mera trött. Ändå älskar jag mitt jobb. Jag har världens bästa jobb.

Jag är glad att jag trots min rygg faktiskt KAN jobba heltid. För min del är det bra nog. Jobba extra överlåter jag åt de yngre att göra. Kan ju vara bra det så dom kan betala sina räkningar.

Själv kan jag tycka att detta med jobb och ansvar som var självklart för mig när jag som 21 åring gick ut Lärarhögskolan inte alls självklart för den yngre generationen längre. Nej det viktigaste i livet är att ha roligt. Som om livet vore ett stort fett tivoli där man inte behöver ta ett uns ansvar.
Hittade den här på Facebook och tyckte den var riktigt bra. Hoppas den syns ordentligt för jag lyckades bara spara den som bild.
Nu ska den här tanten sova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0