Ta't lugnt

Hade tänkt åka ner till centrum idag och handla efter jobbet. Men det var fullt på varenda parkeringsruta. Till och med simhallsparkeringen var smockad. Tror det var nån föreläsning i aulan. Fler än jag snurrade runt och letade parkering. Såg det vilda i blicken hos somliga stressade stackars människor. En liten flicka grät hängande och slängande i handen på mamma som hade bråttom över parkeringen. Tänkte att det är synd om de små som ibland måste hänga med i vuxenvärldens tempo. Oundvikligt ibland - jag vet, men tycker ändå synd om.
Själv styrde jag kosan hemåt efter ett snurr på vardera parkering. Tog en skön promenad med hundarna. Plockade lite tussilago och njöt av att slippa se nån snö.
Handla kan jag göra sen när allt lugnat ner sig.
Vill önska er alla en skön helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0