Lycka

Idag har jag förmånen och glädjen att få rå om mitt fina barnbarn när mamma jobbar. Åh vilken underbar tjej hon är. Vi har lekt, tittat på Brasse och Eva, dvs 5 myror, varit på promenad och besökt två lekparker. Vi har plockat såväl klöverblommor som rönnbär och kottar. Vänt på svampar och tittat hur dom ser ut under. Kastat löv högt upp i luften och gått i små vattenpölar. Vi har sett en grön traktor med släp som lämnade ved hos en farbror. Så har mormor gungat Vendela högt och fort, för nåt annat duger inte. Den här tjejen är som Småtting i Alfonsböckerna. Hon kan allting själv. Det gör hon också, för hon kan allt möjligt. Hon är världens finaste och jag är så tacksam att jag får vara hennes mormor.


Kommentarer
Postat av: Nilla

Vad fint du skriver om ditt barnbarn. Härlig för er båda att ha nära till varandra nu.
Kram

2012-10-16 @ 19:02:54
URL: http://nillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0