Vardagsrummet

I går var maken och jag till Ikea och Gävle. I Gävle köpte vi en billig vit klädsel till vår ena Ektorpsoffa, som jag hittat på annons. Den var alldeles ny och låg i sin förpackning. Sen åkte vi till Ikea och köpte en till den andra soffan. Vi har flyttat upp de här sofforna till vardagsrummet. De har stått i gillestugan förut. I gillestugan ska vi inte ha några soffor utan istället några sköna fåtöljer för läsning och för sonen att sitta i när han och hans kompisar spelar Tv-spel. De bruna sofforna som vi hade i vardagsrummet innan har vi sålt på annons. Recycling som heter duga :))
Jag ska ta lite bilder på våra nyklädda soffor sedan när vi fått undan de gamla. De kommer och hämtar dem i morgon. Vi köpte även nya kökslampor och en ny taklampa till sovrummet som är i samma serie som de vi har som sänglampor, när vi ändå var på Ikea. Jag är så nöjd med hur fint vårt vardagsrum blivit, för en relativt billig peng.
Är man flitig och gör mycket själv och är nitisk och letar det man behöver på annons så behöver det inte bli så dyrt. Nu letar jag med ljus och lykta efter vitt vardagsrumsbord av lite större modell.
Jo, vi köpte klädslar till våra matrumsstolar också. På annons det med. Fyra stycken vita hellånga. Ska försöka få tag på fler. Vita de också... förstås :))
Nej nu ska jag forsätta titta på Arga Snickaren och så ska jag kolla på annonser och läsa några heminredningsbloggar.
Trevlig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0