Projektet

Helgens lilla projekt har varit att påbörja förnyandet av sonens rum. Han ville ha svarta möbler i sitt rum och han hade redan en svart säng och några svarta hyllor, men byrån var vit och datorbordet var ekfärgat och dessutom var en av hyllorna också ekfärgade.
Så jag annonserade ut datorbord och hylla och fick det sålt för samma peng som jag köpte ett svart datorbord och en svart hylla för. Den vita byrån ställde vi på annan plats i huset och så sålde jag ett par andra prylar och för dessa pengar köpte jag på annons två st svarta byråar och fick en slant i handen till och med. Så för inga pengar alls så fick sonen ett nytt möblemang på sitt rum.
Det ska tapetseras där senare, men det får vänta ett tag. Det blev så bra och så enhetligt och han blev helnöjd när han kom hem.
Maken och jag har varit på bilutflykt i Gästrikland och Hälsingland. Eftersom byråarna skulle hämtas i Hedesunda så gjorde vi det till en utflykt med god lunch och även ett stopp på Ikea hann vi med. Sen åkte vi hem och möblerade och fixade sonens rum.
Jag gillar att inreda och när det dessutom inte kostar något så blir det riktigt tacksamt.
Här kommer lite bilder:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0