Vinter

Jag är ju en riktig sommarmänniska jag och jag brukar skoja och säga att jag nog borde varit född vid Medelhavet. Men idag har jag uppskattat vintern. Maken och jag tog en timmas promenad med stavarna efter frukost och det var hur skönt som helst. Nu har jag en stund av vila och så dricker jag mycket vatten med färskpressad citron i. Om en stund ska jag ta ett bad.
I går fixade jag klart med min 50-årspresent till maken. Han fyller den 9e februari, men eftersom han ska opereras två dagar innan så tar vi min present redan nu i helgen som kommer. Födelsedagen firar vi i familjen här hemma och så har vi öppet hus kommande lördag, den 11/2 alltså. Så får vi se om vi gör som svärmor vill och har en stor 100-årsfest i sommar, då det är min tur att fylla, eller om jag bara flyr ifrån alltihop. Har inte riktigt bestämt mig än :)
I går var dottern och jag ut och shoppade. Köpte lite nytt smink och en blus på rean. Efteråt åt vi en mysig lunch och satt och pratade en lång stund. Jättemysigt hade vi det.
Stackars maken var till tandläkaren i veckan. Lite plågad blev han stackarn. Väntar på att det blir min tur. Inget kul med tandis, men nödvändigt. Har en tandvårdsförsäkring ifall man skulle råka ut för något som kostar mycket pengar. Jag räknas som en lågrisk där, för mina tänder är i bra skick och har alltid varit.
Något som jag däremot tycker är riktigt tråkigt är att synen blir så dålig när man blir äldre. Jag ska nog ta och beställa nya glasögon och göra en ny synundersökning igen men hade jag råd så skulle jag nog göra en sån där laserbehandling eller operation så man slapp eländet. Det är glasögon på och glasögon av hela tiden. Men men.... det är väl så det är.
Nej nu tror jag snart det blir baddags. Ska nog ta och färga ögonbrynen med. Något man måste göra med jämna mellanrum när man har så ljusa tunna bryn som jag. Fördelar och nackdelar med allt. I gengäld så har jag ont om generande hårväxt för övrigt. I det närmaste obefintliga hår på armar och ben och "musching" lär jag nog aldrig behöva oroa mig för... ha ha ha..... Så jag ska väl inte klaga när jag behöver färga ögonbrynen någon gång ibland :)
Så ha en fortsatt mysig söndag allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0