Politik och gubbvälde

Nu tänker jag tycka till. Jag är kristdemokrat, men det finns en del av det som händer i mitt parti just nu som jag inte gillar. Jag gillar INTE Mats Odells agerande. Jag har svårt för gubbar som rekommenderar sig själva och går barkom ryggen på sin partiledare och intrigerar. Blir otroligt sur på egenkära politiker.
Politik är ett lagspel och ska spelas med justa regler. Att göra som Mats Odell gjort är att sätta krokben. Jag tror inte att han kommer att framstå som mindre gubbig är Göran Hägglund.
Jag tycker det är dags att välja en kvinnlig partiledare. Själv gillar jag Maria Larsson. Hon skulle nog aldrig gjort som Odell och "rekommenderat" sig själv.
Sen finns det en del yngre pigga tjejer också i vårt parti som jag hellre skulle se som partiledare, Ebba Busch t ex. Hon är som en frisk fläkt varje gång vi ser henne i TV.
Sådär ja. Nu tänker jag sjunga... ååååå tjejer och stampa med fötterna.
Gubbvälde?!? Hujedamej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0