Mina tisdagar

Tisdagar är gulddagar för mig. Då jobbar jag 13-16. Det är så underbara förmiddagar. Jag börjar med att väcka sonen, skickar honom i duschen och så fixar jag frukost till honom. Så blir det lite nyhetsmorgon för oss båda. Jag gillar att se på nyheterna med barnen. Man får tillfälle att reflektera över såväl samhällsfenomen som nyhetsrapporteringen som sådan. Sen cyklar sonen iväg till skolan och jag går och lägger mig en stund igen. Sen blir det frukost med maken och så har jag all tid i världen att göra mig i ordning. I dag ska jag fixa min nya frisyr för första gången. Det ska bli spännande.
När jag kommer hem från jobbet ska maken och jag ta en promenad. Det känns som jag börjar bli liiiite piggare nu efter jobbet mot vad jag var de två första veckorna. Då var jag rejält trött när jag kom hem, sov t o m middag någon dag. Har intalat mig att det berott på andra arbetsuppgifter och all frisk luft man får när man rastvaktar/är ute med barnen flera timmar i veckan.
Idag är det underbart väder ute. Man blir pigg och glad av solsken!
Ha en underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0