Städa, städa varje fredag......

Idag har maken och jag storstädat hela huset. För i morgon blir det öppet hus här hemma. Då ska 50-åringen firas ordentligt. Envis som han här ska han laga all mat själv. Jag har efter lite tjat från min sida fått lov att medverka lite med. Så jag tänker göra en couscoussallad till bufféen och en princesstårta till fikat.
Så han har varit och handlat också maken medan jag fortsatte med att städa och så har vi ätit en jättegod middag bestående av fläskfilé i citron och dragonsås. Filibabba!
Nu vilar jag en stund medans maken härjar i köket. Ikväll blir det tidig kväll för mig som började kl 7 i morse och därmed steg upp kl 5. Maken ska laga mat och sedan ska han hämta dottern senare än mitt i natten, för hon är på galej ikväll hon. Visst är han snäll, han skjutsar och ställer upp hela tiden utan gnäll och suckar. Han är underbar min man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0