Hemma bäst

Blir bara text idag... Inga egobilder på bloggeska med röd och snuvig näsa eller på shoppingfynd (som jag tycker är rätt dyrt även i taxfreebutiker). Så shoppade gjorde vi inte men vi hade en riktigt härlig kryssning, maken och jag. Trots att jag var sjuk och hade feber så lyckades vi ha en kanonkväll. Eftersom vi är musikfreaks så hade kvällen vissa inslag av att kolla märken på gitarrer, sättet gitarristen spelar på etc. Blev riktigt nyfiken på en bas med fem strängar... bl a.

Men för att börja från början så var vi på plats i Bollnäs strax innan bussens avgång. Jag hann in på pressbyrån för att köpa oss varsin tidning. Maken ville ha "Illlustrerad vetenskap" medan jag valde "Drömhem och trädgård". Sen bar det iväg. Förutom oss två så var det tre unga tjejer som hoppade på i Bollnäs. I Gävle klev några fler på och resan var lugn och behaglig. Vi stannade på Strutscafét och käkade, så nu kan vi beta av Strutscafét från vår "att göra" lista.... hö hö.....

I Uppsala klev ett helt gäng på. Diverse folk och fasoner som hade ett gemensamt. Dricka öl och springa på toa. Tur att jag var på toa innan Uppsala. För ett gäng fulla 40-åriga män som låter som dom är 18, där alla springer på toa en gång i kvarten (och förmodligen står när dom kissar i en krängande buss) är inte speciellt imponerande och man vill ju inte gå på toa efter dem.

Så var vi till slut framme vid båten och vi tog en macka på fiket innan vi gick ombord. Medelhavsbuffén gillades av maken och jag tyckte väl den var sådär, men det kan bero på min förkylning. Vi hade en härlig kväll och jag var i farten till kl 2, vilket jag tycker är imponerande med tanke på min förkylning.

Dagen efter softade vi, lyssnade på musik, tittade på vacker skärgård och roliga människor. Pratade med "mannen från vildmarken" mm.

Bussresan hem gick väl ungefär som hemvägen. Uppsalafolket höll ställningarna och drack 40% sprit direkt ur flaskan. Kan väl säga så här att aldrig har vägen mellan Stockholm och Uppsala verkat så lång som igår. När vi släppt av dom blev det ett besök på Strutscafét och vi blev varse där en Gävlebo fick ledas av sin flickvän, stackars tjej.

Ja det är väl så att det krävs en hel massa personligheter för att forma en värld och vi är alla olika.

Idag kurerar jag min förkylning så jag kan gå och jobba i morgon. Maken lagar hälsosam kycklingsallad till lunch.... mums!

Ha en fortsatt trevlig söndag. I morgon blir det en ny härlig vecka, hoppas kylan ger med sig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0