Skitblogg!

Jag är SÅ trött på att blogg.se forfarande inte fixat så att man kan blogga från mobiltelefonen. Jag använder den så ofta, speciellt när det gäller bilder så det är riktigt trökigt att man inte kan göra det. Det har ju för tusan gått många, många veckor sedan de ändrade till "nya" blogg.se.
 
Får väl ge nån sorts sammanfattning av den senaste tiden här och nu. Barnen och jag var ju iväg till Alanya, Turkiet en vecka. Vi hade det SÅ mysigt och vad underbart det är att få resa med sina barn och bara få rå om varandra. Bruna som pepparkakor och med en massa fina minnen återvände vi till Sverige, vars väder har fortsatt i samma stil som sommaren i övrigt. Visst har det varit en och annan soldag och då skrivs det knappt om nåt annat, men som helhet har inte det svenska sommarvädret varit nåt vidare tycker jag.
 
Men det gör inte så mycket för vi har haft fullt upp med att planera vår flytt. Vi kommer att bo i en fyrarumslägenhet fram tills vi får vårt hus sålt och maken fått fast anställning. Sedan kan vi börja leta hus. Men lägenhet passar alldeles utmärkt i dagsläget och svärmor är supersnäll och hyr vårt hus tills vi fått det sålt, sen flyttar hon också ned till Bålsta. 
 
Vi har packat, stylat vårt hus inför visningar och sålt av möblemang så att vi ska få plats i en lägenhet så det har varit fullt upp ändå.
 
Själv har jag lite ångest över vart jag ska bo fram tills vi får lägenheten, men det löser sig säkert det med.
 
OS är det nu också. Det är det enda tillfället då det är fullt legalt att sitta och såsa i soffan dagarna i ända inte behöva göra ett levandes dugg. Rätt ok det med.
 
Jag konstaterade i början av OS att det är konstigt att Sverige tar medalj inom hästsport. Jag menar jämför vart samhället väljer att lägga sina pengar. Inte är det till hästsporten i alla fall. Så HEJA ER alla som sysslar med häststport! Era segrar är era egna och ni är i mina ögon hjältar.
 
Nog för idag. Nu finns det nog en och annan hund som behöver badas tror jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0