Segt

Det var en seg förkylning som inte riktigt vill släppa sitt grepp. Känner mig bra less på detta nu. Men det är bara att bita ihop och försöka kurera sig så gott det går, gilla läget och hålla sig i sängen.
Renoveringen av vardagsrummet fortskrider mig förutan. Nu är hela långväggen i vardagsrummet också tapetserad av min duktiga man. Nu är det fönsterväggarna kvar att tapetsera och så ska fönstren vitmålas och så är det lite golvlister som ska målas och sen är det klart. Blir säkert klart i helgen för min make är flitig han :)
Försöker läsa lite böcker nu när jag är sjuk. Men ofta blir jag så trött så jag måste blunda en stund. Är väl febern som gör att man har mindre ork antar jag.
Men en bok jag gärna vill läsa är denna:
Jag tror jag ska låna den på bibblan när jag blir frisk.
Jag reagerar ofta på när människor är elaka, säger elaka saker och hela tiden måste ge andra små nålstick. Jag har också svårt att se Tv program som bygger på intriger, utröstning och pennalism.
Men jag tror att det är svårt att förändra andra. Den enda man kan förändra är sig själv, så jag jobbar med att göra mig själv till en snällare människa. Så jag hoppas den boken ger lite vägledning.
Jag vill lämna några citat som jag läste i samband med en recension om ovan nämnda bok. Tycker de är så bra:

"Ta vara på din tid, slösa inte bort den på fel saker, var snäll mot den du är och det du vill göra. När du är snäll mot andra och mot dig själv mår du bättre".

Eller för att citera ytterligare en annan författare, amerikanen Henry James som har sagt: “Three things in human life are important: The first is to be kind. The second is to be kind. And the third is to be kind.”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0