Mystisdag

En lång skön slö morgon, med frukost, nyhetsmorgon, ett långt bad och tid för reflektion. Reflekterar över hur tacksam jag är över min familj och mitt hem. Mitt hem är min borg och min familj är det absolut viktigaste jag har.
Idag jobbar jag ju bara 3 timmar, så när jag kommer hem så ska maken och jag fixa klart i vardagsrummet och sen påbörjar vi operation storstädning. Tänk vilken skillnad det blev med vita fönster! Helt underbart!
När vi flyttade hit blev det väldigt bråttom pga att vi skulle ut ur ett hus och in i detta och de som köpte vårt hus hade bråttom att flytta in. Maken hade tänkt att tapetsera och måla om i hela huset innan vi flyttade in, men det hann vi inte och det var nog tur det. För nu när vi bott in oss har vi haft tid att fundera lite hur vi vill ha det. Sen har det varit lite mer skonsamt mot vår ekonomi att ta saker pö om pö. Vi har bott här i 1 1/2 år nu och det känns absolut inte som vi renoverat hela tiden utan vi har verkligen tagit allt i maklig takt.
Längre fram i tiden ligger köksrenovering då vi ska byta ut hela köket. Vårt kök är från 1975 så det är verkligen på tiden. Men även om det dröjer ett tag så funderar och diskuterar vi mycket om planlösning och praktiska detaljer. Maken är ju en duktig kock och vi lagar i stort sett all mat från grunden och bjuder gärna hem släkt och vänner. Så att köket ska vara praktiskt har en stor betydelse. Men vi har tid på oss att grunna över det. Har funderingar på detta kök från Ikea. Ädel heter det.
Har haft tid att kolla upp lite om vår ev resa till Spanien i sommar. Jag har önskat att få gå pilgrimsleden till Santiago de Compostela under ca 10 dagar. Allt handlar här om ekonomi för efter min 50 års dag ska vi åka ner till Öland på husvagnssemester. Det älskar både vi och barnen. Barnen har starka önskemål om att få vara på Öland i sommar med för de tycker att "Öland är vår barndom". Precis så har ju jag och min syster också haft det när vi var små och det känns fint att få föra den traditionen vidare till mina barn. Så prioriteten för mig ligger på Öland och att få semestra tillsammans med barnen. Men räcker pengarna (vilket jag tror och hoppas) så åker maken, jag och svärmor till Spanien i slutet av juni och går dryga 10 mil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0