Lördag = renoveringsdag idag

I dag blir det fixande med vardagsrumsväggen, sedan har jag även en del andra målarprojekt jag tänkte ge mig i kast med om färgen och orken räcker. Känner mig förkyld idag med så jag fick börja dagen med alvedon och strepsils. Men senare ska jag gå loss med ingefära, citron och vitlök. Det är mina trogna huskurer det när man känner sig så här.
Men nu tänker jag inte prata mera sjukdomar för då blir det nog "fasterberta-varning" på mig snart. Uttrycket grundar sig på min mors gamla faster vars favoritsamtalsämne var just sjukdomar och krämpor. Har många och fina minnen av den damen, hon var en stor personlighet.
-Men sätt fart nu´rå Helen. Sitt inte bara där och förlora dig i gamla minnen om gamla tanter....
-Ok då´ra.... nu kör vi!
(Illa när man pratar med sig själv.... hö hö)

Kommentarer
Postat av: Nilla

Här renoveras det också, men det är mest mannen idag. Jag är inte iform, värker som bara den. Lite "fasterberta-varning" här också ;o) Om man pratar med sig själv får man ju det svar man vill ha...fortsätt så.

Kram då´ra

2012-04-14 @ 11:54:15
URL: http://nillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0