Så kan det gå

I dag när jag kom hem från jobbet åkte jag med sonen till optikern för att kolla synen. Inga glasögon behövdes i dagsläget sa optikern, men får han mera besvär skulle vi höra av oss. Sonen var supernöjd för han ville inte har några glasögon.
Sedan tog vi en tur till Knåda Sport för att köpa en ny cykelhjälm, eftersom den gamla blivit för liten. Jag lovade att vi skulle titta på cykel också. Men BARA titta. Pyttsan! Tror ni inte att dom precis hade fixat till en snygg "dirt". En Cresent som var i väldigt bra skick. Vi bytte in tre av våra gamla cyklar och fick på så sätt bort en tredjedel av priset. Men den stackars prövade modern fick öppna plånboken igen hon. Så nu har jag upplyst sonen om att det blir inga dyra julklappar för honom i år. Vad gör man inte för sina barn hörrni?!
Men glädjen i hans ansikte uppvägde allt. Äntligen kan han cykla till skolan utan att skämmas. (Inte för att jag tyckte att han behövde skämmas för sin förra cykel heller, men ni vet ju hur ungar är).
Ska ta en bild på honom sen i full mundering och lägga upp här.
Maken målar dörrar i gillestugan idag. Oj vad vitt och fint allt blir. När allt är klart där nere så lovar jag att lägga ut lite bilder.
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0