Men åååh vad fint

Var precis ner till maken i gillestugan och inspekterade väggarna. Åh vad fint det blir! Vilken skillnad med vita träväggar i jämförelse med den smutsiga, kvistiga ful-furun! Jag har fått nån ide om tapet på den lilla vägg som är bakom där skrivbordet med datorn kommer att stå. Funderar på en lite mera färglad färg där. Typ såna turkosa med körsbärsblom som man kan se i vissa heminredningsprogram. När det är bara en liten vägg så kan man ju våga ta ut svängarna mycket mera. Är ju lättare att byta när man bara behöver köpa en rulle. :) I övrigt blir det ju som sagt mycket vitt där nere. Bakom tvn blir det dock en mörk tapet tror vi. Men det är också bara en liten vägg.

I morgon blir det till att bära ner tre bokyllor. Det får maken göra, jag hjälper till med att plocka ur och i böckerna. Maken har räknat ut att vi kan köpa ytterligare en Billybokhylla och ställa bredvid de andra tre. Det vore ju finemang för vi har ju några fler böcker att plocka upp också.

Sen kommer hösten att gå i "storrensningens" tecken. Nu ska varendra pryttel som inte fyller någon funktion praktiskt eller som affektion bort. I kartonger till Erikshjälpen. Så gör de nån nytta. Sen ska vi noga inventera om det är saker vi måste kompelettera med.

Det är så roligt att få göra fint hemma! I slutet av nästa månad blir det en tur till Ikea tror jag för inköp av lite smått och gott. Har lite saker som ska kollas på Blocket också och på second hand förstås. Så burken med vitfärg lär väl åka fram vad det lider misstänker jag. Till jul är vi nog klara med denna renoveringsetappen. Men jag har ju börjat skissa på köksrenoveringen med som sagt.

Återkommer nog mera till detta. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0