Firrar på

Här hemma firrar jag omkring och fixar lite överallt. Skurar ugnen, torkar ur micron, städar köket, planterar om blommor osv.... Maken målar över ful-furun i gillestugan. Oj vad fint det blir! Bilder kommer när det är klart. Funderar på om jag ska byta gardiner i sovrummet men bestämmer mig för att låta de fina gammeldags spetsgardinerna hänga ett tag till. Solen skiner ju idag och vi har fönster öppna lite varstans i huset. Det blir så skön luft när huset är genomvädrat tycker jag. Maken städade i huset i går så det behövs inte göras idag som tur är. Då kan man ju ägna dagen åt att gå och plocka omkring saker i stället. Vårt hus är i ständig förändring och vi betar av rum för rum. Mycket vitt blir det. Jag har alltid älskat vitt, även innan det blev så där omåttligt populärt. Jag antar att jag har det efter min mor, som envist hade vitt genom det brun och orangemurriga -70 talet också.

Just nu funderar jag faktiskt om jag ska köpa ett vitt vardagsrumsbord eller om jag ska måla om det vi har. Ett stort vitt matbord skulle jag också vilja ha i vardagsrummet. Ett sånt där med tunga ben, typ i vitmålad ek. Sen vill jag köpa 10 nya överdrag till stolarna i vardagsrummet resp. köket. Tyvärr är väl vita ingen hit eftersom våra katter gärna ligger på dem, men mörkgrå kan ju bli snyggt det med.

Ja mycket planer finns det och sakta men säkert genomförs de med. Det är faktiskt bra att bo in sig i ett hus och fundera över hur man vill ha det. Sen är jag stolt över att vi faktiskt gör allt själv. Det är nåt visst med de saker man målat själv och tapetserat och fixat med. För att inte tala om allt man tänkt ut och glädjen när det blir lyckat.

Ska fortsätta sortera ut saker till Erikshjälpen med. Var dit i går med 2 kassar och mer lär det bli :)

Ha en bra lördag hörrni. Nu ska jag fortsätta mitt firrande.

Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0