Shopping

Ja det är inte ofta jag handlar kläder till mig själv. Men när kylan börjar komma krypande och jag plötsligt inser att min garderob mest består av sommarkläder, tunna tights med trekvartslånga ben, ja det är då jag insåg att måste göra nåt åt detta. Nu när jag äntligen börjat jobba igen så kan det ju vara bra att ha några fler plagg att välja på på morgonen.
Jag köpte två par byxor. Ett par svarta gabardinbyxor och ett par grå i bomull. Sedan köpte jag en grå kofta, en grå kjol, två par tjocka strumpbyxor och en jumperklänning. Jag köpte mig ett par varmare kängor också. Man kan ju inte gå i converse nu när det är så kallt ute. Det märkte jag idag när jag var på skogspromenad med eleverna.
Zelda har inte hittats än. Vi letar varje dag. Jag är så orolig. Undrar om nån "snäll" tant tagit in henne. Man blir ju lite fundersam eftersom så många sett henne.
Hoppas, hoppas hon kommer tillrätta. Vi saknar henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0