Lördag kväll

Dagen har varit väldigt soft. Först lite sovmorgon sedan fixade jag frukost till familjen och så åt vi frukost och löste melodikrysset samtidigt. Efter lite fixande här hemma tog maken och jag en tur till Erikshjälpen. Där köpte jag två dukar, en ljuslykta och en liten änglakruka.
När vi kom hem tog vi fyra hundar, en son och en valp på promenad i solen. Det var jätteskönt och lille Armani trippade fram så fint med de stora hundarna på sina små ben. Bara ibland fick sonen bära honom.
Åt en tidig middag eller sen lunch då..... blir ju så på helger när man äter frukost så sent. Sen har jag och sonen hyrt en film på vår teliabox och nu sitter jag och tittar på "så mycket bättre". Det är ju Timbuktus dag idag och jag minns när jag i somras satt på stranden på Öland och lyssnade på hans sommarprogram i hörlurarna. Berördes starkt av hans berättelse när hans kompis omkom i den bilolycka de båda var med om.
I kväll blir det nog hyfsat tidigt i säng. Jag har märkt att jag mår så bra när jag går och lägger mig i tid. Jag är jättepigg på morgonen och under dagen men kroknar snabbt på kvällen.
Men jag har lovat att jag ska ta tag i detta nu och gå och kolla sköldkörteln, för hjärtklappningen finns där mer eller mindre hela tiden. Nästa vecka ska jag ta tag i det, även om det är gruvsamt. Mest för att jag sprungit så mycket till doktorn med min rygg och fått tjata och ligga i för att få rätt till den vård jag skulle ha och vet inte riktigt om orken finns att gå en rond till. Varför måste man alltid tjafsa med sjukvården? Nån som vet det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0