Ytterligare en bild denna nya uke.

Nu är det ny vecka. En kort arbetsvecka, sedan blir vi lediga från torsdag till måndag. Sånt gillas! Speciellt när Lilleman kommer på onsdag em. På lördag fyller dotter Nea 16 år. Släkten kommer på födelsedagsfika så vi hoppas på bra väder så vi får sitta ute.

Vi har haft lite ommöbleringsprojekt här hemma. Maken har hämtat sina tre stora vita Billybokhyllor som stått hos hans mor. Så vi flyttade ner ett stort Meråkerskåp från Ikea och ställde de vita hyllorna i vardagsrummet. Så vi har packat upp böcker. Både från maken och ifrån mig. Så alla tre hyllorna är smockfulla med böcker. Härlig syn för en lärare i svenska. Vi skulle behöva en hylla till, så vi får väl leta lite på Blocket.

Idag har vi varit till Bollnäs och köpt födelsedagspresent till Lilleman. Honom ska vi fira på onsdag när han kommer hit. Men släkten får fira båda barnen på lördag, för enkelhetens skull.

Är mycket kalasande hos oss den här tiden. Förutom att tre av mina fyra barn fyller år i samma vecka (stora sonen Alexander i morgon), så ska vi ha öppet hus när Nea slutar 9:an den 15:e. Men innan dess så firar mina föräldrar guldbröllop så då blir det kalasande då med. Men mysigt att få umgås med familj och släkt ska det bli.

I kväll blir det att slappa framför tvn. Känner mig lite trött och sliten idag. Då är det skönt att bara få ta det lugnt.

Ha en skön kväll ni med.  Avslutar med ytterliggare en bild från i lördags.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0